Friday 2 December 2011

Saat itu...

Tarikh : 4 Dis 2011
Jam     : 8.20pg
Tempat : Hospital Besar Tengku Ampuan Rahimah Klang,Sel.

Pada tarikh keramat ini aku dilahirkan..Dana ku diberi nama NUR AIN BINTI GHAZALI.Mama cakap muka aku macam jepun.Sampai Arwahyarham atok ( belah ayah ) memanggil aku dengan nama OSHIN ( klu tak silap waktu tu mama ckp drama OSHIN sgt popular )Nama yg sgt unik..tp bila atok dah takda..hilang nama tu.(muka pn dh xmcm jepun..hikhikhik)Mama cakap ketika aku bayi,aku tak banyak ragam.Bukan jenis bati yg kuat menangis tp kuat tidur ( sampai sekarang pun...heheheeheh )Tapi bila dah mula dapat kaki ( yakni boleh berjalan ) aku semakin lasak.Maklumlah,aku punya seorang abang.So,terikut² la perangai abang.Apa yg abang buat semua nak ikut.Teringat sewaktu kecil dulu ketika di rumah wan ( nenek sebelah ayah ) diusiaku 5tahun aku pernah dihimpap pokok.Masa tu abang² & kakak² saudaraku sedang memanjat pokok itu manakala aku pula berada dibuan yg digantung dipokok itu.Entah mana puncanya tiba² pokok itu tumbang lalu menghimpapku yg berada dipaling bawah..Mama & Ayah yg paling panik.ALLAH MAHA BESAR,tiada apa yg berlaku pada aku walau secalit calar pun.Aku percaya MALAKAT sedang melindungiku ketika itu.Banyak kenangan aku semasa kecik dahulu..sangat bahagia..walaupun berbagai onak dan duri telah aku tempuhi semasa aku membesar..aku jadikannya sebagai satu pengajaran utk membuatkan aku lebih matang dalam hidup..Dan kini,aku telah bergelar ibu kepada dua org cahayamata..Baru kutahu bukan senang rupanya menjadi seorang ibu..Pemegang amanah ALLAH SWT... YA ALLAH,DI USIAKU YG SEMAKIN MATANG INI,AKU MOHON PADAMU,KUATKANLAH IMANKU.TABAHKANLAH HATIKU UTK MENEMPUH SEGALA DUGAANMU..AMPUNKAN AKU YA ALLAH KERANA LALAI DGN DUNIAWI YG MENJERAT HIDUPKU SENDIRI...LINDUNGILAH PUTRA²KU...JADIKAHLAN MEREKA SEBAGAI ANAK² YG SOLEH...AMIN..AMIN..AMIN...YA ROBBAL ALAMIN..

Ini gambar anak bongsuku..mama cakap wajahnya sama seperti waktu aku dilahirkan cuma aku putih skit..<----perasan..hehehehehhhehehe!

No comments:

Post a Comment

mekaceh dr chenta ku'in

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Photobucket